Βιβλιοπαρουσίαση: Γιατί να πάω σχολείο;
Ξεκίνησε ο κύκλος των βιβλιοπαρουσιάσεων, που έχουν προγραμματίσει οι δημοτικές βιβλιοθήκες του Δήμου μας. Η αρχή έγινε από τη Ν. Καλλικράτεια με την παρουσίαση του παιδικού βιβλίου με τίτλο:«Και γιατί να πάω σχολείο;» της Ζαφειρούλα Μυλωνά και της Κατερίνα Σουσαμίδου σε εικονογράφηση Λιάνας Δενεζάκη και μουσική Καμπάνη Σαμαρά.
➡ Το παραμύθι αφηγήθηκε η Ζαφειρούλα Μυλωνά, συγγραφέας, Διευθύντρια της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής.
📖Σύνοψη του βιβλίου:
«Και γιατί να πάω σχολείο;» ρώτησε τη μαμά της την καρδερίνα η Ίριδα. «Δε μπορώ να τα μάθω στη φωλιά μας; Είμαι καλύτερα μαζί σου». Και έτσι έγινε.
Αντίθετα, η φίλη της η Ουρανία πήγαινε στο σχολείο. Γνώρισε νέους φίλους, μάθαινε στην τάξη και όταν ανέλαβε μια εργασία με την ομάδα της, ζήτησε τη βοήθεια της Ίριδας. Εκείνη δεν της αρνήθηκε. Το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό. Έφτιαξαν μια όμορφη αφίσα.
Αλλά … ένα μεγαλύτερο πουλί, η κίσσα, άρπαξε την αφίσα που γυάλιζε και μαζί την Ουρανία που την κρατούσε.
Τι θα γίνει τώρα; Η Ουρανία κινδυνεύει. Ποιος θα την σώσει; Η Ίριδα θα συμμετέχει;
Είναι ένα παραμύθι που θίγει με τρόπο μαγευτικό και αλληγορικό το ζήτημα της παρακολούθησης του σχολικού προγράμματος και της συμμετοχής στη σχολική ζωή. Αποτελεί μια απάντηση στην εύλογη απορία κάθε παιδιού και στην αναμενόμενη αντίδραση στην αλλαγή που πρόκειται να συμβεί στη ζωή του όταν αυτό καλείται να φοιτήσει σε παιδικό σταθμό, νηπιαγωγείο, σχολείο. Τονίζει την αξία του σχολείου όχι μόνο μέσα από την καλλιέργεια της γνωστικής ανάπτυξης αλλά κυρίως μέσα από την κοινωνικοποίηση, τη φιλία, την ενσυναίσθηση, τη συνεργασία, τη συνύπαρξη και τη συναναστροφή δίνοντας παράλληλα ένα σημαντικό οικολογικό μήνυμα.
Διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που το κάνουν ελκυστικό για τα παιδιά: δράση, σενάριο, κίνηση, θεατρικότητα, παιχνίδι, φαντασία.
Αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια γονέων και εκπαιδευτικών γιατί είναι προσιτό στα παιδιά, δυναμικό, ευέλικτο, ευπροσάρμοστο, διαχρονικό και λειτουργεί υποστηρικτικά στην εφαρμογή προγραμμάτων στην τάξη.