Παρουσίαση παιδικού βιβλίου: «Και γιατί να πάω σχολείο;» στα Ν. Μουδανιά
Το παιδικό βιβλίο με τίτλο: «Και γιατί να πάω σχολείο;» της Ζαφειρούλας Μυλωνά και της Κατερίνας Σουσαμίδου σε εικονογράφηση Λιάνας Δενεζάκη και μουσική Καμπάνη Σαμαρά παρουσιάστηκε το Σάββατο 4 Σεπτεμβρίου στον αύλειο χώρο του Μουσείου Αλιευτικών Σκαφών και Εργαλείων στα Ν. Μουδανιά.
Το παραμύθι αφηγήθηκε με τον δικό της μοναδικό τρόπο η κα Ζαφειρούλα Μυλωνά, συγγραφέας, Διευθύντρια της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής.
📖Σύνοψη του βιβλίου:
«Και γιατί να πάω σχολείο;» ρώτησε τη μαμά της την καρδερίνα η Ίριδα. «Δε μπορώ να τα μάθω στη φωλιά μας; Είμαι καλύτερα μαζί σου». Και έτσι έγινε.
Αντίθετα, η φίλη της η Ουρανία πήγαινε στο σχολείο. Γνώρισε νέους φίλους, μάθαινε στην τάξη και όταν ανέλαβε μια εργασία με την ομάδα της, ζήτησε τη βοήθεια της Ίριδας. Εκείνη δεν της αρνήθηκε. Το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό. Έφτιαξαν μια όμορφη αφίσα.
Αλλά … ένα μεγαλύτερο πουλί, η κίσσα, άρπαξε την αφίσα που γυάλιζε και μαζί την Ουρανία που την κρατούσε.
Τι θα γίνει τώρα; Η Ουρανία κινδυνεύει. Ποιος θα την σώσει; Η Ίριδα θα συμμετέχει;
Είναι ένα παραμύθι που θίγει με τρόπο μαγευτικό και αλληγορικό το ζήτημα της παρακολούθησης του σχολικού προγράμματος και της συμμετοχής στη σχολική ζωή. Αποτελεί μια απάντηση στην εύλογη απορία κάθε παιδιού και στην αναμενόμενη αντίδραση στην αλλαγή που πρόκειται να συμβεί στη ζωή του όταν αυτό καλείται να φοιτήσει σε παιδικό σταθμό, νηπιαγωγείο, σχολείο. Τονίζει την αξία του σχολείου όχι μόνο μέσα από την καλλιέργεια της γνωστικής ανάπτυξης αλλά κυρίως μέσα από την κοινωνικοποίηση, τη φιλία, την ενσυναίσθηση, τη συνεργασία, τη συνύπαρξη και τη συναναστροφή δίνοντας παράλληλα ένα σημαντικό οικολογικό μήνυμα.
Διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που το κάνουν ελκυστικό για τα παιδιά: δράση, σενάριο, κίνηση, θεατρικότητα, παιχνίδι, φαντασία.
Αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια γονέων και εκπαιδευτικών γιατί είναι προσιτό στα παιδιά, δυναμικό, ευέλικτο, ευπροσάρμοστο, διαχρονικό και λειτουργεί υποστηρικτικά στην εφαρμογή προγραμμάτων στην τάξη.
✔Λίγα λόγια για τις συγγραφείς:
✍️Η Ζαφειρούλα Μυλωνά γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και μεγάλωσε στη Ν. Καλλικράτεια Χαλκιδικής. Είναι πτυχιούχος της Παιδαγωγικής Ακαδημίας, του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Α.Π.Θ., του Τμήματος Νομικής Α.Π.Θ., του Διδασκαλείου Δημοτικής Εκπαίδευσης «Δημ. Γληνός» Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ. και κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος, με ειδίκευση στη Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων.
Εργάστηκε ως δασκάλα σε σχολεία της Χαλκιδικής και της Θεσσαλονίκης. Υπηρέτησε ως διευθύντρια στο 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Π.Τ.Δ.Ε. – Α.Π.Θ. και ως προϊσταμένη σε Γραφεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Από το 2007 – 2020 διετέλεσε Σχολική Σύμβουλος Δημοτικής Εκπαίδευσης στη Θεσσαλονίκη, ενώ απο τον Αυγουστο του 2020 είναι Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Χαλκιδικής.
Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Διευθυντής και Αποτελεσματική Σχολική Μονάδα», εκδ. Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2005 και “Και γιατί να πάω Σχολείο”, εκδ. Διάπλους 2007 . Τα ενδιαφέροντά της επικεντρώνονται στη Διοίκηση της Εκπαίδευσης και στο παιδαγωγικό κλίμα. Ως εκπαιδευτικός ασχολήθηκε ιδιαίτερα με την παιδική λογοτεχνία εφαρμόζοντας προγράμματα φιλαναγνωσίας στην τάξη. Η ενασχόληση με το παραμύθι όμως προέκυψε ως αναγκαιότητα για να ανταποκριθεί στις ανάγκες της κόρης της.
✍️Αικατερίνη Σουσαμίδου-Καραμπέρη
H Αικατερίνη Σουσαμίδου-Καραμπέρη είναι έγγαμη, μητέρα δύο παιδιών. Είναι απόφοιτος Φιλοσοφικής Σχολής, Σχολής Νηπιαγωγών και Παιδαγωγικής Ακαδημίας. Έχει ειδικευτεί στη Γνωστική Ψυχολογία (μεταπτυχιακές σπουδές).
Το 1998 αναγορεύτηκε διδάκτορας Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ. Το 2000 εκπόνησε μεταδιδακτορική έρευνα με υποτροφία του ΙΚΥ. Έχει άδεια άσκησης επαγγέλματος ψυχολόγου. Υπηρέτησε ως στέλεχος εκπαίδευσης (σχολική σύμβουλος) από το 2003-2018. Για 13 χρόνια υπήρξε επιστημονική συνεργάτης του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης, όπου δίδαξε μαθήματα από την επιστήμη της Ψυχολογίας στα τμήματα Βρεφονηπιοκομίας, Φυσικοθεραπείας και Εμπορίας και Διαφήμισης. Από το 2004 ως σήμερα αποτελεί συνεργαζόμενο επιστημονικό προσωπικό στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών «Σπουδές στην Εκπαίδευση & Εκπαίδευση Ενηλίκων» και το τρέχον ακαδημαϊκό έτος είναι συνταξιούχος, εργαζόμενη ως καθηγήτρια Αναπτυξιακής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Frederick της Κύπρου. Έχει δημοσιεύσει πάνω από 40 ερευνητικές εργασίες, ψυχολογικές και παιδαγωγικές, σε επιστημονικά περιοδικά, σε πρακτικά συνεδρίων και επιστημονικές επετηρίδες. έχει συγγράψει 5 βιβλία.
Έλαβε μέρος σε συνέδρια, ελληνικά και διεθνή, με ανακοινώσεις και έχει διδάξει σε επιμορφωτικά σεμινάρια του Υπουργείο Παιδείας, του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Ελλάδας και Κύπρου, των Περιφερειακών Επιμορφωτικών Κέντρων, του ΕΚΔΑ, του ΟΑΕΔ, του ΙΕΚ, κ.ά, ενώ συνεργάζεται με τοπικούς φορείς στη διοργάνωση σεμιναρίων για την επιμόρφωση γονέων και εκπαιδευτικών. Είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Κοινωνικής Παιδιατρικής Βορείου Ελλάδος. Ειδικεύεται ως ψυχοθεραπεύτρια στην Εταιρεία Έρευνας της Συμπεριφοράς, μέλος της European Association of Behavior and Cognitive Therapies .