Skip to content Skip to left sidebar Skip to right sidebar Skip to footer

2η Δημόσια Διαβούλευση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής, Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) Δήμου Νέας Προποντίδας.

Πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024, στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του Μουσείου Αλιευτικών Σκαφών και Εργαλείων, η 2η Δημόσια Διαβούλευση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής, Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) Δήμου Νέας Προποντίδας.
Σκοπός της 2ης συνάντησης ήταν να γίνει, η παρουσίαση προσχεδίου μέτρων/ παρεμβάσεων και η καταγραφή απόψεων φορέων και πολιτών.
Ειδικότερα, στην παρούσα φάση έχουν ολοκληρωθεί οι Φάσεις Α’ & Β’ του έργου, ήτοι η ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης, η ανάπτυξη του κοινού οράματος και των προτεραιοτήτων του ΣΒΑΚ και η διαμόρφωση των εναλλακτικών σεναρίων κινητικότητας. Παράλληλα, έχουν ολοκληρωθεί και οι διαδικασίες της Φάσης Α’ Συμμετοχικού Σχεδιασμού.
Στο πλαίσιο αυτό, και αξιοποιώντας τα παραπάνω στοιχεία η ομάδα μελέτης σε συνεργασία με την Ομάδα Εργασίας ΣΒΑΚ προχώρησε στη δόμηση ενός προσχεδίου μέτρων στον Δήμο Νέας Προποντίδας με επιμέρους ομάδες παρεμβάσεων για κάθε τομέα της κινητικότητας, ο οποίος και παρουσιάσθηκε στην συγκεκριμένη διαβούλευση.
Τι σημαίνει Βιώσιμη Κινητικότητα;
Σημαίνει αλλαγή στην κυριαρχία του αυτοκινήτου στις πόλεις, σημαίνει περισσότερο περπάτημα, περισσότερο ποδήλατο, περισσότερη δημόσια συγκοινωνία, χαμηλότερες ταχύτητες και ενίσχυση των ήπιων μέτρων κοινής χρήσης.
Τι σημαίνει Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ);
Ο σχεδιασμός για τη Βιώσιμη Κινητικότητα είναι ένας στρατηγικός τρόπος αντιμετώπισης των προβλημάτων των σχετικών με τις μετακινήσεις και τις μεταφορές στο σύγχρονο τρόπο ζωής.
Η ανάπτυξη και η εφαρμογή ενός σχεδίου για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα (ΣΒΑΚ) στοχεύει στη μείωση των αρνητικών επιπτώσεων των μεταφορών, στη βελτίωση της προσβασιμότητας των προσώπων και στην παροχή υψηλής ποιότητας, ολοκληρωμένων και συνδυασμένων λύσεων και υπηρεσιών μετακίνησης προσώπων και αγαθών.
Ο σχεδιασμός για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα αποτελεί μία μακροπρόθεσμη στρατηγική που προάγει τους βιώσιμους τρόπους μεταφοράς, ήτοι τη δημόσια συγκοινωνία, το περπάτημα, το ποδήλατο, τα καθαρά/ πράσινα οχήματα, τις συνδυασμένες μεταφορές, τις συλλογικές και κοινόχρηστες μεταφορές. Η βιώσιμη κινητικότητα αφορά πρωτίστως τους τρεις βασικούς πυλώνες περπάτημα-ποδήλατο-δημόσια συγκοινωνία.
Πού στοχεύει;
Το ΣΒΑΚ είναι ένα στρατηγικό σχέδιο και όχι μία μελέτη πολεοδομικού, κυκλοφοριακού, συγκοινωνιακού ή περιβαλλοντικού χαρακτήρα. Το στρατηγικό αυτό σχέδιο πρέπει να παράξει ένα συγκεκριμένο όραμα για τις μεταφορές και την κινητικότητα σε μία δεδομένη περιοχή μελέτης, με δεδομένους στόχους και αναλυτική περιγραφή πλαισίου μέτρων, λαμβάνοντας υπόψη τις απόψεις των κατοίκων της περιοχής.
Το όραμα αυτό μπορεί να έχει ορίζοντα 5ετίας, 10ετίας ή 20ετίας και οφείλει να παρακολουθείται και αξιολογείται διαρκώς ως προς το ποσοστό ολοκλήρωσής του. Ένα ΣΒΑΚ σε γενικές γραμμές πρέπει να περιλαμβάνει την ανάλυση της υπάρχουσας κατάστασης, τη διαμόρφωση οράματος, στόχου και σκοπού, τη διαμόρφωση συνόλου πολιτικών και μέτρων, την σαφή οριοθέτηση θέσεων ευθύνης και ρόλων και τέλος την αξιολόγηση και παρακολούθησή του.
ΣΒΑΚ Δήμου Ν. Προποντίδας:
Αφορά και στις τρεις δημοτικές ενότητες έμφαση στα κέντρα των Ν. Μουδανιών, Ν. Καλλικράτειας και Ν. Τρίγλιας. Στην παρούσα φάση συλλέγονται τα απαραίτητα δεδομένα και αναλύεται η υπάρχουσα κατάσταση, καθώς και οι ιδιαιτερότητες που παρατηρούνται. Ιδιαίτερη σημασία έχει η συμμετοχή και η άποψη των πολιτών. Για αυτό και καλείστε να συμπληρώσετε αλλά και να προωθήσετε με κάθε πρόσφορο μέσο τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου, που θα βρείτε στη σελίδα:
Γιατί η άποψη σας μετράει!
Μετάβαση στο περιεχόμενο